増田セバスチャン「Polychromatic Skin -Gender Wall-」六本木アートナイト2022

六本木アートナイト2022先行展示作品
Polychromatic Skin -Gender Wall-
増田セバスチャン

多種多様なマテリアルを用いて、カラフルなジェンダーを表現したウォール。 私たちの皮膚の下には、カラフルな血が巡っている―《Polychromatic Skin》はジェンダーに代表される自由と平和の前に立ちはだかる無意識下の固定観念を突き破る・解放する作品シリーズです。人種・宗教・年齢・性別・国境…あらゆる壁を突破して繋がる手段を、我々は既に持っています。

場所:ロアビル仮囲い
時間:9/17,18 10:00-22:00 , 9/19 10:00-18:00
観覧無料


Roppongi Art Night 2022

[Polychromatic Skin -Gender Wall-]
Sebastian Masuda

Polychromatic Skin -Gender Wall- This wall expresses gender in many colors through a diverse range of materials. Beneath our skin runs colorful blood – “Polychromatic Skin” is a series of artworks that break through and liberate us from the unconscious stereotypes that stand in the way of freedom and peace embodied by gender. Race, religion, age, gender, national borders… we already hold the means to break through any and all barriers and connect to one another.

Location: Temporary construction fencing for Roppongi Roa Building
Hours: Sep 17 (Sat) ,18(Sun) 10:00-22:00 , Sep 19 (Mon/holiday),10:00-18:00
Free admission

 

Sebastian Masuda
Artist
Japan Cultural Envoy 2017 / Visiting Scholar at NYU 2017-2018 / Newsweek Japan “100 Japanese people respected by the world”2019
https://sebastianmasuda.com/

Born 1970. Began working in the 90’s in the worlds of theater and contemporary art. Since making Harajuku his base of activities in 1995, he has consistently created works that utilize a unique sense of color and cross over into the worlds of art, fashion and entertainment. Known as the leading figure of Japanese KAWAII culture, in 2011 was art director for Kyary Pamyu Pamyu’s music video PONPONPON, in 2015 produced the KAWAII MONSTER CAFÉ, both of which also helped introduce the world to KAWAII culture. In 2014 held his first solo exhibition in New York titled Colorful Rebellion –Seventh Nightmare–. In 2017 as the Japan Cultural Envoy, 2016 traveled to Holland, South Africa, Bolivia, Brazil and throughout America, holding lectures, workshops, and created various artworks. He 2017 has created the participatory art project TIME AFTER TIME CAPSULE in 2014, unfolding at several locations throughout the world. Having experienced the fragmentation of the world during the pandemic, Masuda became deeply interested in the nature of community, and began to advocate for the Digital Tribe and examine it through his own Kawaii community.

増田セバスチャン
アーティスト
2017年度 文化庁文化交流使 / 2018年度 ニューヨーク大学客員研究員 / 2019年 Newsweek Japan 世界が尊敬する日本人100人
https://sebastianmasuda.com/

1970年生まれ。 1990年代前半より演劇や現代美術に関わり、1995年に表現の場としてのショップ「6%DOKIDOKI」をオープン。現在は東京とニューヨークに拠点に、一貫した独特な色彩感覚からアート、ファッション、エンターテインメントの垣根を越えて作品を制作。 きゃりーぱみゅぱみゅ「PONPONPON」MV美術、KAWAII MONSTER CAFEプロデュースなど、世界にKawaii文化が知られるきっかけを作った。パンデミックを機にコミュニティの在り方に深い興味を持ち、世界中のKawaiiコミュニティを通じて、人種・宗教・年齢・性別・国境、ありとあらゆるボーダーを飛び越え、デジタルを通して繋がることができる新しいトライブ「Digital Tribe」を提唱。世の中に存在する全ての事象をマテリアルとして創造しつづける。